Ľan 1/2

Jeden z najdôležitejších a ďalekosiahlych medicínskych objavov dvadsiateho storočia urobila v roku 1951 nemecká biochemička Dr. Johanna Budwig, patriaca medzi popredné európske autority v oblasti tukov a výživy. Táto drobná vitálna žena bola sedemkrát nominovaná na Nobelovu cenu, ktorú ale v rámci “vyšších záujmov” farmaceutického lobby nikdy nedostala.

Dr. Budwig starostlivo študovala vzorky krvi svojich pacientov a hľadala nejakú súvzťažnosť medzi jej kvalitou u chorých a zdravých ľudí. Po preštudovaní tisícov krvných vzoriek objavila rozdiel, spočívajúci v tom, že zdraví ľudia majú v krvi vyšší obsah tukov radu Omega-3 než chorí. Omega-3 patrí medzi základné mastné kyseliny, EPA, nevyhnutné pre správnu činnosť organizmu. Začala hľadať najlepšiu cestu ako získať tuky Omega-3, ktoré by sa vhodne rozpúšťali v ľudskom organizme, až nakoniec po mnohých experimentoch zistila, že najbohatším zdrojom tukov typu

Omega-3 sú drobné semienka ľanu. Avšak iba ľanový olej chránený pred teplom a oxidáciou, vyvolanou kyslíkom a svetlom, sa ukázal ako dostatočne vhodný, aby skutočne prospieval ľudskému zdraviu. Nesprávne získavané a skladované oleje rýchlo horknú, a potom ľudskému zdraviu naopak škodia. Po ďalšom výskume Dr. Budwig dospela k otrasnému záveru, že príčinou obrovskej väčšiny súčasných chronických ochorení je nesprávny spôsob hromadného spracovávania potravín a olejov a ich mizerná výživná hodnota, rovnako tak ako celosvetové používanie nebezpečných pesticídov, ktoré kontaminujú potravu a eliminujú elektróny, ktoré sú v nej obsiahnuté.

Na základe týchto pozorovaní začala Dr. Budwig liečiť svojich pacientov podávaním stravy, už tvorí kombinácia vysoko kvalitného ľanového oleja bohatého na tuky Omega-3 a tvarohu alebo jogurtu, obsahujúceho veľmi kvalitnú bielkovinu. Dôvod k miešaniu oleja s proteínmi spočíva v tom, že ich kombinácia s olejom umožňuje rozpúšťanie tuku vo vode, takže je telom absorbovaný rýchlejšie. Takto upravený môže prestúpiť aj do najmenších kapilár, rozpustiť akýkoľvek nevhodný tuk a prečistiť žily a tepny. To okrem iného posilňuje srdce, likviduje tumory a lieči artritídu. Znie to možno trochu prehnane, ale je to naozaj funkčné.

Medzi významné aspekty diela Dr. Budwig patrí objav či skôr znovuobjavenie úzkeho vzťahu ľudského tela k Slnku. Pri správnej rovnováhe tukov a proteínov má telo magnetické pole, doslova priťahujúce fotóny obsiahnuté v slnečných lúčoch a umožňuje tak vstup liečivým silám Slnka. Vyskúšal som metódu Dr. Budwig pre všeobecné vylepšenie zdravia sám na sebe a bol som ohromený. Za menej ako tri dni, presne ako to hovorí, som cítil neuveriteľné zlepšenie v tak mnohých oblastiach, že by jeho popis na tomto mieste bol príliš dlhý. Potom som to odporučil niekoľkým známym a tí, ktorí to vzali vážne, mali podobné skúsenosti ako ja.

Všetci sme získali pocit zvýšenej všeobecnej pohody, ľahkosti, prílivu energie a zlepšenie krvného obehu. Vonku som pociťoval liečivú moc slnka, ktoré láskalo moju pokožku úplne inak ako doteraz. Mimo to som sa po každom ďalšom týždni či štrnástich dňoch cítil stále lepšie. Staré bolesti odchádzali, moja pleť sa zlepšila a by som schopný robiť svoju prácu oveľa lepšie. Jedna známa sa pritom cítila tak dobre, že to začala dávať svojim deťom a hovorila, že ihneď uvidela zmeny na ich pleti. Kým hovorila, pozoroval som, že aj jej vlastná pleť mala viac farby a bola akoby žiariaca. A to asi len dva dni po tom, kedy začala brať olejovo-proteínovú kombináciu.
MUDr. Robert Willner, Ph.D. (Autor knihy “The Cancer Solution”).

Olej z ľanových semienok a tvaroh (bryndza)

Zmes predpisovaná Dr. J. Budwig ako diéta pri rakovine, artritíde, roztrúsenej skleróze, lupienke, ekzémoch

Zmes Dr. Budwig

Do mixéra dajte:

1 hrnček tvarohu (bryndze) (obsahujúceho vyše 10% tuku)
2 – 5 polievkových lyžíc oleja z ľanového semienka
1 – 3 polievkové lyžice čerstvo rozomletých ľanových semienok (napríklad v mlynčeku na kávu), dostatok vody, aby to bolo jemné a štipku kajenského korenia
Voliteľné: troška cesnaku, trošku červeného korenia, troška šampanského vína
Všetko zmixujte na veľmi jemnú pastu.
Jedzte to denne.
Poznámka: Prax aj výskum ukazujú, že efektívnejší je základný pomer 1: 3 (nie 1: 4). Objem tuku v tvarohu má byť nad 10%

Ak sa používa sa nízkotučný tvaroh, liečivý efekt sa znižuje. Pri liečení je vhodné začať prvý týždeň alebo 10 dní s pomerom 1: 1, a potom ďalší týždeň alebo 10 dní 1: 2 a po rovnakej dobe dávku ustáliť na 1: 3. Od začiatku užívania buďte čo najviac na slniečku, nie nevyhnutne na priamom, ale skôr pod stromom. Z praxe totiž vyplýva, že vlnová dĺžka slnečného svetla prenikajúceho listami zafarbenými chlorofylom liečenie urýchľuje. (Superpátrači už vymysleli “zelené” lampy, ktoré majú viac-menej rovnakú vlnovú dĺžku ako slnečné svetlo po priechode lístím, a toto svetlo samo o sebe ľuďom dosť pomáha, aj keď vyliečenie zatiaľ nezaistí.) Pomer 1: 1, 1: 2 a 1: 3 sa odporúča preto, že za posledných 50 rokov sa značne zmenila strava.

DIETA S ľanovým olejom

Diétu s olejom z ľanových semien pôvodne zostavila Dr. J. Budwig už v roku 1951 a v roku 1990 ju znovu preskúmal MUDr. Dan C. Roehm, (onkológ a bývalý kardiológ), ktorý vo svojej správe napísal: “Táto zostava predstavuje ďaleko najúspešnejšiu protirakovinovú diétu na svete.

Teória hovorí, že využitie kyslíka v organizme môže byť stimulované proteínovou zmesou obsahujúce síru, ktorá umožňuje rozpúšťanie tukov vo vode. Je obsiahnutá v syre, orecha, cibuľovité a pórkovitej zelenine, ako napríklad v póru, pažítke, cibuli a cesnaku, ale najmä v tvarohu.

Fermenty bunkového dýchania sú tesne späté s vysoko nenasýtenými mastnými kyselinami, ktoré sú teda potrebné na správne okysličovanie. Základný predpoklad je užívanie nerafinovaných, za studena lisovaných olejov s vysokým obsahom linolovej kyseliny, napríklad z ľanového semena, slnečnice, sóje, maku, vlašského orecha a obilia. Tieto oleje by mali byť konzumované spoločne s potravinami obsahujúcimi vhodné proteíny, inak majú opačný účinok a spôsobí viac zla ako úžitku.

Najlepšie kombináciou je tvaroh a ľanový olej, plus ľanové semeno, ktoré musia byť čerstvo rozomleté. Uhľohydráty obsahujú prírodný cukor, a preto sú napríklad datle, figy, hrušky, jablká a hrozno do tejto diéty taktiež zahrnuté. Prospešný je tiež nerafinovaný prírodný med. Väčšina prípravkov obsahujúcich syntetický vitamín A nestojí za nič, pretože v nich sú produkty oxidácie, ale karotén, provitamín A (z mrkvy), je veľmi dobre stráviteľný. Blahodarne pôsobí i vitamín B z cmaru, jogurtu a prírodného kvasu.

Člověk potrebuje denne asi 120 g tvarohu, dobre zmiešaných so 40 g ľanového oleja a 30 g mlieka v mixéri alebo šľahači. Zmes možno osladiť medom alebo inou prírodnou príchuťou. Môže sa pridať aj čerstvé ovocie. Každé ráno sa majú vypiť 2 plné lyžice čerstvo rozomletého ľanového semienka vo vlažnom cmar alebo jogurtu. Uvedená diéta je indikovaná pre všetky druhy chronických ochorení, obzvlášť pri srdcových ochoreniach (koronálnej trombózy), poruchách žlčníka, cukrovke, artritíde a zhubnom nádore. Zlepší sa i oslabený sluch a zrak. Je to ideálna výživa pre deti a mladistvých. Navrhuje sa doplniť túto diétu o fermenty kyseliny mliečnej.

VŠEOBECNÉ PRAVIDLÁ

CUKOR JE ABSOLÚTNE ZAKÁZANÝ.

K osladenie iných čerstvo lisovaných štiav môže byť pridaná šťava z hrozna. Medzi ďalšie “ZAKÁZANÉ” patria:
– všetky živočíšne tuky
– všetky šalátové omáčky (vrátane v obchodoch predávaných majonéz)
– všetky druhy čerstvého mäsa (môže obsahovať chemikálie a hormóny)
– maslo
– umelý jedlý tuk
– konzervované mäso a údeniny (konzervačné prostriedky blokujú látkovú výmenu vyvolávanú ľanovým olejom)
Z čerstvo lisovaných zeleninových štiav sú vhodné – mrkva, zeler, jablko a červená repa.

Ľanový olej z hnedého ľanového semena v pohari

DENNÉ MENU

Pred raňajkami vypite pohár kyslého mlieka alebo šťavy z kyslej kapusty

Raňajky – Muesli (z bežných obilnín) poliate 2 polievkovými lyžicami (30 ml) ľanového oleja a medu. Čerstvé ovocie podľa ročného obdobia – bobule, čerešne, marhule, broskyňa, nastrúhané jablká. Obmieňajte príchuť od dňa ku dňu.

Desiata (v 10 hodín) – Vypite pohár čerstvej mrkvovej šťavy alebo jablčného, ​​zelerového muštu alebo šťavy z červenej repy, zmiešanej s jablčným muštom.

Obed – Surový šalát s majonézou z jogurtu a ľanového oleja (viď návod nižšie). K tomu zeleninové šaláty; jedzte nastrúhanú repu, mrkvy, kalerábu, reďkovky, kyslá kapusta alebo karfiol. Pre chuť možno pridať posyp z jemne nastrúhaného chrenu, nadrobno nakrájanú pažítku alebo petržlen.

Varené jedlá – Môže byť podávaná v pare varená zelenina, zemiaky, obilniny, ryža, pohánka alebo proso. K tomu pridávajte buď SPREAD alebo MAYO – pre chuť a zvýšenie dávky ľanového oleja. Tiež zmes SPREAD so zemiakmi je obzvlášť zdravé jedlo. Pridávajte rascu, pažítku, petržlen alebo iné byliny.

Olovrant (v 16 hodín) – Vypite malý pohár vína (bez impregnačných prostriedkov – z biopredajne) alebo šampanského alebo čerstvú ovocnú šťavu zmiešanú s 1-2 polievkovými lyžicami v mede zaliatych ľanových semien.

Večera – (najskôr v 18 hodín), pripravte teplé jedlo z pohánky, ovsené alebo sójové koláče. Krupica z pohánky je úplne najlepšia a môže byť aj v zeleninovej polievke, alebo v tuhej forme ako koláč s bylinnou omáčkou. Sladkým omáčkam a polievkam možno vždy dodať oveľa viac liečivej sily pridaním SPREAD. K dosladenie môže byť použitý iba čistý prírodný med alebo hroznová šťava. ŽIADNY BIELY ANI HNEDÝ CUKOR! Používajme vždy len čerstvo lisované šťavy, neriedené džúsy z obchodu (konzervačné prostriedky sú nebezpečné)! Všetko musí byť úplne prírodného charakteru.

Knižky od Dr. Budwig nájdete tú.